Címlap
A Turultól a medvékig PDF Nyomtatás E-mail
2013. május 23. csütörtök, 18:55

Péntek délután fél négykor indultunk a szerintünk eddigi legjobb bennmaradós hétvége első úti céljához, Tatabányára. Már messziről lehetett látni a Turul emlékművet. Aztán megmásztuk a Szelim barlang óriási köveit. Nagyon szép volt a kilátás, megérte a fáradalmat. Innen meg sem álltunk Budapestig, ahol a Hotel Flandria dolgozói már vártak bennünket. A finom vacsora után elfoglaltuk szobáinkat.

Másnap reggeli után Ercsibe utaztunk, ahol egyik osztálytársunk, Patti mutatta be nekünk szülővárosát. Megismerkedtünk az Eötvös József Emlékmúzeummal, a Honvédségi Múzeummal és a Helytörténeti Gyűjteménnyel. Ezután megnéztük még a kisvasutat és a világháborús emlékműveket. Ebéd után a Duna parton sétáltunk. Délután visszamentünk Pestre, és csinos ruhába öltözött mindenki, mert az Erkel Ferenc Színház Hunyadi László című operájára voltunk hivatalosak. Az előadás szinte mindannyiunknak tetszett. Estére nagyon elfáradtunk, úgyhogy hamar elaludtunk.

Másnap reggel megint változatos reggeli várt minket. Vasárnapi első úti célunk a váci Székesegyház volt, amit a városbeliek csak D.O.M.-nak neveznek. Többek közt megnéztük még a Fehérek templomát, a Március 15. téri épületeket, és a Memento Mori kiállítást. Megismertük a Diadalív építésének nem mindennapi történetét, majd végiggyönyörködtük a Duna parti sétányt. A Sajdik Ferenc által rajzolt karikatúrákat is megnéztük: eredetiben megismerkedhettünk Gombóc Artúrral, Pompom-mal, a nagy Hohohó-val, és a többi hírességgel. Innen a Veresegyházi Medveotthonba mentünk, ami a legjobban tetszett nekünk. A kismedvék a kedvünkért még egy birkózást is produkáltak. Nagyon édesek voltak a kisfarkasok, és a nagyobb medvéket a bátrabbak még mézzel is megetették.

Csodás volt a kirándulás, alig várjuk a következő bennmaradós hétvégét.