Beiratkozás |
2020. június 05. péntek, 12:52 | |
TÁJÉKOZTATÓ A GIMNÁZIUMBA TÖRTÉNŐ BEIRATKOZÁSRÓL
Tisztelt Szülők! Néhány hete örömmel értesítettük Önöket a 2020/2021-es tanévre vonatkozó felvételi eljárás eredményéről. A rendkívüli körülmények miatt ebben a tanévben nincs szükség az iskolában való személyes megjelenésre a beiratkozáshoz, ennek különböző lehetséges módjairól kérem olvassák el figyelmesen az alábbi tájékoztatót:
1. lehetőség BEIRATKOZÁS (ADATOK MEGKÜLDÉSE) A KRÉTA FELÜLETEN KERESZTÜL Az e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-étől lehetősége van a szülőknek, gondviselőknek, hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. A felület használatának megkönnyítése érdekében tájékoztatónkhoz csatoljuk a „BKI_Szülői tájékoztató” dokumentumot. Az adatbeküldés az alábbi két módon történhet:
Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót. Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a beküldött adatokat, és legenerálja a nyomtatványokat (Tanulói adatlap, nyilatkozat törvényes képviselőről, nyilatkozat a házirend megismeréséről, nyilatkozat a nyilvánosságról). A kérelem beküldése előtt az alábbi dokumentumok csatolását is kérjük, végezze el: a) Általános iskolai bizonyítvány másolata - az általános iskola a 10/2020. (V.29.) EMMI határozat értelmében a tanév végén a tanuló általános iskolai bizonyítványának másolatát elektronikus úton eljuttatja az Önök számára, b) Szakértői vélemény (SNI, BTMN), ha van, c) Határozat hátrányos helyzetről, ha van, d) Nyilatkozat ebédigénylésről, ha kér, (+ hozzájáruló nyilatkozat a személyes adatok kezeléséhez) f) Nyilatkozat nyilvánosságról, g) A diákigazolvány elkészítéséhez NEK adatlap a lakcím megjelölésével (aki még nem juttatta el az iskola titkárságára). A letöltött dokumentumokat kitöltés után szkennelve (fotózva) kérjük csatolni a kérelemhez. Amennyiben nem találja meg a tanulót a szülő által megadott adatok alapján a rendszer, akkor üzenetet küld az adatok pontosítására, illetve, hogy a szülő vegye fel a kapcsolatot azzal az intézménnyel, ahová a gyermeke felvételt nyert. A KRÉTA rendszeren keresztül az iskola megkapja az adatokat, hivatalosnak fogadja el a beiratkozási szándékot. A személyi okmányok egyeztetését, a gondviselői aláírást a tanév első napján végezzük el. A gondviselői aláírás az első szülői értekezleten is megtörténhet. Amennyiben a szülő vagy törvényes képviselő a beiratkozásra rendelkezésre álló időben a KRÉTA használatával nem tudja megküldeni a beiratkozáshoz szükséges adatokat, akkor a személyi azonosításra alkalmas iratokat a 2020/2021. tanév első napján is bemutathatja. A Kormányhivatalnál elkészíttetett diákigazolvány igénylő lapot (NEK adatlap) Önöknek lehetősége van a beiratkozást követően is eljuttatni az iskolába, de felhívjuk figyelmüket, hogy az intézmény csak ezt követően tudja igényelni a tanuló számára a diákigazolványt. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az igazolvány legyártása miatt az átfutási idő több hét is lehet! 2. lehetőség BEIRATKOZÁS A KITÖLTÖTT ÉS ALÁÍRT NYOMTATVÁNYOK ISKOLÁBA TÖRTÉNŐ ELJUTTATÁSÁVAL A középiskolai beiratkozáshoz szükséges, letölthető dokumentumok kitöltésével és aláírásával, majd a dokumentumokat az iskolába eljuttatva, Önök eleget tesznek a beiratkozási kötelezettségnek. Ezek a dokumentumok: a) Tanulói adatlap, b) Általános iskolai bizonyítvány másolata (Az általános iskola a 10/2020. (V.29.) EMMI határozat értelmében a tanév végén a tanuló általános iskolai bizonyítványának másolatát elektronikus úton eljuttatja az Önök számára), c) Nyilatkozat a törvényes képviselő személyéről, d) Nyilatkozat a házirend megismeréséről, e) Nyilatkozat nyilvánosságról, f) Nyilatkozat az erkölcstan/hit- és erkölcstan tanulásáról (Csak az 5. osztályba felvételt nyert tanulók töltik ki.) g) Szakértői vélemény (SNI, BTMN), ha van, h) Határozat hátrányos helyzetről, ha van, i) Nyilatkozat ebédigénylésről, ha kér, (+ hozzájáruló nyilatkozat a személyes adatok kezeléséhez) j) Diákigazolvány igénylő, ún. NEK adatlap (A Kormányhivatalnál Önök készíttették el a megküldött tájékoztató szerint. Ezt Önöknek lehetősége van a beiratkozást követően is eljuttatni az iskolába, de felhívjuk figyelmüket, hogy az intézmény csak ezt követően tudja igényelni a tanuló számára a diákigazolványt. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az igazolvány legyártása miatt az átfutási idő több hét is lehet!) A tanuló adatait személyi okmányaival a tanév első napján vetjük össze. Fenti dokumentumokat Önök eljuttathatják az iskolába:
Amennyiben kérdésük, problémájuk van a beiratkozással kapcsolatban, kérjük, forduljanak hozzánk bizalommal e-mailben (turrpapaitk.hu), vagy telefonon (89/ 324-394, munkaidőben)! Melléklet: |
|
Módosítás dátuma: 2020. június 16. kedd, 15:47 |