Címlap
Beiratkozás PDF Nyomtatás E-mail
2020. június 05. péntek, 12:52

TÁJÉKOZTATÓ A GIMNÁZIUMBA TÖRTÉNŐ BEIRATKOZÁSRÓL

Tisztelt Szülők!


Néhány hete örömmel értesítettük Önöket a 2020/2021-es tanévre vonatkozó felvételi eljárás eredményéről.

A rendkívüli körülmények miatt ebben a tanévben nincs szükség az iskolában való személyes megjelenésre a beiratkozáshoz, ennek különböző lehetséges módjairól kérem olvassák el figyelmesen az alábbi tájékoztatót:

A beiratkozás határideje:

2020. június 24. szerda, 16.00 óra


1. lehetőség

BEIRATKOZÁS (ADATOK MEGKÜLDÉSE) A KRÉTA FELÜLETEN KERESZTÜL


Az e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-étől lehetősége van a szülőknek, gondviselőknek, hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével.  A felület használatának megkönnyítése érdekében tájékoztatónkhoz csatoljuk a „BKI_Szülői tájékoztató” dokumentumot.

Az adatbeküldés az alábbi két módon történhet:

Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén betöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.


Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a beküldött adatokat, és legenerálja a nyomtatványokat (Tanulói adatlap, nyilatkozat törvényes képviselőről, nyilatkozat a házirend megismeréséről, nyilatkozat a nyilvánosságról).

A kérelem beküldése előtt az alábbi dokumentumok csatolását is kérjük, végezze el:

a)     Általános iskolai bizonyítvány másolata - az általános iskola a 10/2020. (V.29.) EMMI határozat értelmében a tanév végén a tanuló általános iskolai bizonyítványának másolatát elektronikus úton eljuttatja az Önök számára,

b)     Szakértői vélemény (SNI, BTMN), ha van,

c)      Határozat hátrányos helyzetről, ha van,

d)      Nyilatkozat ebédigénylésről, ha kér, (+ hozzájáruló nyilatkozat a személyes adatok kezeléséhez)

e)      Nyilatkozat az erkölcstan/hit- és erkölcstan tanulásáról (Csak az 5. osztályba felvételt nyert tanulók töltik ki.),

f)       Nyilatkozat nyilvánosságról,

g)       A diákigazolvány elkészítéséhez NEK adatlap a lakcím megjelölésével (aki még nem juttatta el az iskola titkárságára).

A letöltött dokumentumokat kitöltés után szkennelve (fotózva) kérjük csatolni a kérelemhez.


Amennyiben nem találja meg a tanulót a szülő által megadott adatok alapján a rendszer, akkor üzenetet küld az adatok pontosítására, illetve, hogy a szülő vegye fel a kapcsolatot azzal az intézménnyel, ahová a gyermeke felvételt nyert.

A KRÉTA rendszeren keresztül az iskola megkapja az adatokat, hivatalosnak fogadja el a beiratkozási szándékot.  A személyi okmányok egyeztetését, a gondviselői aláírást a tanév első napján végezzük el. A gondviselői aláírás az első szülői értekezleten is megtörténhet.


Amennyiben a szülő vagy törvényes képviselő a beiratkozásra rendelkezésre álló időben a KRÉTA használatával nem tudja megküldeni a beiratkozáshoz szükséges adatokat, akkor a személyi azonosításra alkalmas iratokat a 2020/2021. tanév első napján is bemutathatja.


A Kormányhivatalnál elkészíttetett diákigazolvány igénylő lapot (NEK adatlap) Önöknek lehetősége van a beiratkozást követően is eljuttatni az iskolába, de felhívjuk figyelmüket, hogy az intézmény csak ezt követően tudja igényelni a tanuló számára a diákigazolványt. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az igazolvány legyártása miatt az átfutási idő több hét is lehet!


2. lehetőség

BEIRATKOZÁS A KITÖLTÖTT ÉS ALÁÍRT NYOMTATVÁNYOK ISKOLÁBA TÖRTÉNŐ ELJUTTATÁSÁVAL

A középiskolai beiratkozáshoz szükséges, letölthető dokumentumok kitöltésével és aláírásával, majd a dokumentumokat az iskolába eljuttatva, Önök eleget tesznek a beiratkozási kötelezettségnek.

Ezek a dokumentumok:

a)      Tanulói adatlap,

b)      Általános iskolai bizonyítvány másolata (Az általános iskola a 10/2020. (V.29.) EMMI határozat értelmében a tanév végén a tanuló általános iskolai bizonyítványának másolatát elektronikus úton eljuttatja az Önök számára),

c)      Nyilatkozat a törvényes képviselő személyéről,

d)      Nyilatkozat a házirend megismeréséről,

e)      Nyilatkozat nyilvánosságról,

f)       Nyilatkozat az erkölcstan/hit- és erkölcstan tanulásáról (Csak az 5. osztályba felvételt nyert tanulók töltik ki.)

g)      Szakértői vélemény (SNI, BTMN), ha van,

h)      Határozat hátrányos helyzetről, ha van,

i)       Nyilatkozat ebédigénylésről, ha kér, (+ hozzájáruló nyilatkozat a személyes adatok kezeléséhez)

j)       Diákigazolvány igénylő, ún. NEK adatlap (A Kormányhivatalnál Önök készíttették el a megküldött tájékoztató szerint. Ezt Önöknek lehetősége van a beiratkozást követően is eljuttatni az iskolába, de felhívjuk figyelmüket, hogy az intézmény csak ezt követően tudja igényelni a tanuló számára a diákigazolványt. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az igazolvány legyártása miatt az átfutási idő több hét is lehet!)

A tanuló adatait személyi okmányaival a tanév első napján vetjük össze.

Fenti dokumentumokat Önök eljuttathatják az iskolába:

  1. Elektronikus úton, a dokumentumok szkennelt változatát a turrpapaitk.hu e-mail címre megküldve.
  2. Postai úton:   Türr István Gimnázium és Kollégium
    8500 Pápa, Fő u. 10.
  3. Személyesen leadva munkaidőben az iskola portáján (zárt borítékban, a tanuló nevének feltüntetésével).

Amennyiben kérdésük, problémájuk van a beiratkozással kapcsolatban, kérjük, forduljanak hozzánk bizalommal e-mailben (turrpapaitk.hu), vagy telefonon (89/ 324-394, munkaidőben)!

Melléklet:

Módosítás dátuma: 2020. június 16. kedd, 15:47
 


Joomla!. XHTML and CSS.